Με εντυπωσίασε η λιτή και πολύ παιδική εικονογράφηση…..Επίσης συνήθως προτιμώ τις ιστορίες με λίγα λόγια και πλούσια εικονογράφηση για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας ( για να συμμετέχουμε όλοι…).
Ο λόγος για ένα «ψηφιακό βιβλίο» σε pdf μορφή για την ιστορία της γέννησης του Χριστού.
Ρίξτε μια ματια:
Σε έγχρωμη έκδοση: http://www.mywonderstudio.com/0-5/2010/11/21/jesus-is-born.html
Και σε ασπρόμαυρη: http://www.mywonderstudio.com/0-5/2010/11/21/my-coloring-book-jesus-is-born.html
Δεκ. 03, 2012 @ 21:52:49
Και ενώ θέλω να τους κάνω, ας πούμε, αύριο την ιστορία της γέννησης… δεν με συγκινεί τόσο…. ίσως λόγω θρησκευτικού χαρακτήρα;;;; Και δεν έχουμε αλλόθρησκα (απ όσο ξέρω)
Δεκ. 03, 2012 @ 21:53:39
Δεν με συγκινεί γενικότερα η ιστορία της γέννησης…. Άλλος τρόπος; 😛
Δεκ. 04, 2012 @ 15:29:35
Αχ, τι βάσανο και αυτό!! Άλλοι τρόποι για να φέρεις στο σχολείο την ιστορία της γέννησης :
α) Αφήνεις ένα βιβλίο με την ιστορία της γέννησης ή αυτες τις φανταστικές καρτέλες στο τραπέζι της γωνιάς παρατήρησης την ώρα των ελεύθερων δρ., και αφού τσιμπήσουν οι περισσότεροι το επεξεργάζεστε όλοι μαζί σαν χρονική ακολουθία.
β) φέρνεις τον ιερέα της ενορίας (αφού δεν έχεις αλλόθρησκα), του δείχνεις το βιβλίο και αφήνεις να το εξηγήσει αυτός στα παιδιά και να τους λύσει τις απορίες (να μην είναι κανένας που τα λέει δύσκολα μόνο, ε;)
γ)να βρεις κανένα DVD για τη γέννηση και αφού το δείτε όλοι μαζί να αφήσεις τα παιδιά να διηγηθούν την ιστορία όπως την ξέρουν/την κατάλαβαν, και εσύ να συμπληρώνεις. (το έκανα μια φορά και ήταν πολύ ωραίο γιατί εκτός του ότι περάσαμε 3 ημέρες να ετοιμαζόμαστε για τις επισκέψεις και βγήκαν πολές δραστηριότητες, ο ιερέας ήταν νεότατος και με πολλή υπομονή και διάθεση να εξηγήσει, έκανε και πλάκα και ήταν τέλεια!)
δ) να κάνεις μια υπομονή και να το κάνεις μονομιάς, σε μία ημέρα, εξ απαλών ονύχων, και να περάσεις τις υπόλοιπες 17 ημέρες με τα «υπόλοιπα» των γιορτών (στολίδια-Αγ.Βασίλης κτλ)
Δεκ. 04, 2012 @ 20:19:19
Αγαπητοί συνάδελφοι και πολυαγαπημένη Ευδοκία. Χαίρομαι ιδιαίτερα που προβληματίζεσαι για την ιστορία της γέννησης καθώς κι εγώ προβληματίζομαι και έχω πολλά θέματα με τη Θρησκεία γενικότερα….Έχω δοκιμάσει πολλούς τρόπους και το DVD επίσης, αλλά όπως και να’χει ότι πιστέυεις ή δεν πιστεύεις το περνάς ασυνείδητα στα παιδιά. Παρόλαυτά συχνά σκέφτομαι πως ακόμη κι αν η κοσμοθεωρία μου παρεκλίνει από πολλά θέματα που διδάσκουμε στα παιδιά [Εθνικές εορτές (με ιστορικές ανακρίβειες) – Εκκλησιασμός (όπου στιγματίζονται τα αβάφτιστα παιδιά) – Αποταμίευση (σε οικονομική κρίση; τι ειρωνεία!!!)] έχω εγώ δικαίωμα να στερήσω απ’ τα παιδιά το δικό τους δικαίωμα στην επιλογή;
Για να γίνω πιο σαφής και συγκεκριμένη:
Και οι δυο μου γονείς είναι πολυ προοδευτικοί άνθρωποι και διαφωνούσαν σε πολλά θέματα «διαπαιδαγώγησης». Με παρότρυναν να τα δέχομαι όλα κριτικά και επιστημονικά. Τα πρώτα χρόνια του Δημοτικού σχολείου και με πολλές επιρροές από τη γιαγιά λάτρευα τον Χριστούλη που για μένα ήταν η προσωποποίηση του καλού. Οι γονείς μου ήταν παγερά ουδέτεροι σε αυτά τα θέματα, για να μη με επηρρεάσουν. Στην εφηβεία μου επέλεξα εντελώς διαφορετικό δρόμο και τώρα πια ενήλικη έμαθα να δέχομαι τα πράγματα πιο ανεκτικά.
Η οικογένειά μου με άφησε να επιλέξω το δρόμο μου -το εκτίμησα αφάνταστα-και είναι πλέον και για μένα κανόνας στη ζωή μου…..
Έτσι λοιπόν δίνω ερεθίσματα στα παιδιά και τονίζω πάντα τα καλά σημεία….Στην περίπτωσή μας την αγάπη για όλους τους συνανθρώπους μας, τον εναλλακτικό τρόπο ζωής…
Όσον αφορά τα dvd ένα δύο που έχω δει μου φάνηκαν λίγο βαριά για την ηλικία των νηπίων και άκουσα και κάποια σχόλια των παιδιών πολύ φανατικά (που παρουσίαζαν το Θεό ως τιμωρό) έτσι δεν το συνιστώ.
Επίσης δε συμφωνώ με την πρόσκληση του ιερέα στο χώρο του σχολείου για τον πολύ απλό λόγο οτι δεν έχει τις απαραίτητες παιδαγωγικές γνώσεις για το πως να μιλήσει στα παιδιά για την έννοια του «μεταφυσικού». Δε θα ξεχάσω ποτέ σε μια κατασκήνωση που δούλευα όταν ένα παιδάκι επιχείρησε να «αυτοκτονήσει» για να συναντήσει τη μητέρα του στον ουρανό!!! που είχε πεθάνει πρόσφατα.
Εμείς φέτος θα πάμε εκκλησία (συμφωνώ – διαφωνώ δεν έχει σημασία) ας τους πει ο ιερέας ότι πρέπει να πει.
Στην τάξη μας όμως δε δείχνουμε υπερβολικό ζήλο. Απαντάμε με ειλικρίνεια στις απορίες των παιδιών με πολύ προσοχή σεβόμενοι τις ιδιαιτερότητες της ηλικίας.
Τώρα έξω από την τάξη θα το παλέψω όπου και όπως μπορώ συλλογικά για να αλλάξει η κατάσταση στην εκπαίδευση και να γίνει ΠΡΑΚΤΙΚΑ πιο διαπολιτισμική.
Μεγάλο θέμα άνοιξες Ευδοκία μου και όπως να’ναι δε μπορώ να σου απαντήσω πιο προσωπικά, αν και θα το’θελα. Ελπίζω να σε κάλυψα.