Το τελευταίο διάστημα διαπίστωσα ότι πολλά από τα παιδιά στο διάλλειμα βαριούνται, παίζουν βίαια μεταξύ τους ή απομονώνονται σε χώρους όπου δεν μπορώ να έχω βλεμματικη επαφή με αποτέλεσμα αυτό να το θεωρούν σαν παιχνίδι. Με αφορμή  όλα τα παραπάνω ψάχνοντας για κάποιο εγχειρίδιο με ψυχοκινητικά παιχνίδια «έπεσα» πάνω σε ένα παλιό μου ημερολόγιο με παραδοσιακά  παιχνίδια. Τι καλύτερο λοιπόν σκέφτηκα από το να παίξουμε όλοι μαζί στο διάλλειμα παιχνίδια με τα όποια μεγάλωσαν πολλές γενιές και που συνεχίζουν να ενδιαφέρουν τα παιδιά.

Α) ΤΖΙΝ -ΤΖΙΝ ΤΑ ΠΙΑΤΑ ΜΟΥ.

Τα παιδιά σχηματίζον ένα κύκλο χωρίς να πιάνονται μεταξύ τους. Εκείνος που τα φυλάει γυρίζει γύρω γύρω και λέει:

«τζιν τζιν τα πιατάκια μου! Ποιος κτυπάει την πόρτα μου, τα όμορφα αγγελάκια μου λένε έμενα, Πρώτη πορτα! Δεύτερη πόρτα! Τρίτη πόρτα λατρεμένη! «’Ενα, δύο, τρία!»

Με το «τρία» χτυπάει ελαφριά στο χέρι το παιδί που βρίσκεται μπροστά του και εκείνο πρέπει αμέσως να βγει και να αρχίσει να τρέχει γύρω γύρω από τον κύκλο. Όποιο παιδί φτάσει πρώτο στην κενή θεση είναι και ο νικητής. Το παιχνίδι συνεχίζεται με άλλο παιδί και αρχίζει και πάλι από την αρχή.

 

Β) Η ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ.

Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες και στέκονται αντικριστά ενώ στην μέση έχει σχηματιστεί ένας κύκλος  όπου έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του μια μικρή μπάλα. Έχουμε ορίσει ένα παιδί από κάθε ομάδα ως αρχηγό ο όποιος και θα αποφασίζει ποιο παιδί από την ομάδα του θα τρέχει κάθε φορά για να διεκδικήσει την μπαλα. Μολις  οριστούν οι δυο πρώτοι παίχτες της κάθε ομάδας το παιχνίδι ξεκινά. Με το σφύριγμα της σφυρίχτρας τρέχουν οι παίκτες και ο πρώτος που θα καταφέρει να φτάσει στην μπάλα να την πάρει και να τρέξει πάλι πίσω στην αφετηρία του είναι και ο νικητής, κατορθώνοντας να πάρει ένα πόντο για την ομάδα του. Η ομάδα που θα καταφέρει να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους θα είναι και η νικήτρια. Η καταγραφή των πόντων μπορεί να γίνει από την νηπιαγωγό ή από τον αρχηγό της κάθε ομάδας. Ο κύκλος μπορεί να σχηματιστεί με κιμωλία, με χαρτοταινία ή με τέμπερα αναλόγως το υλικό με το όποιο είναι κατασκευασμένη η αυλή του σχολειού σας.

Γ) ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ ΑΛΑΤΙ ΧΟΝΤΡΟ

Με λάχνισμα η με κλήρο διαλέγουμε την μάνα. Τα υπόλοιπα παιδιά κάθονται κάτω οκλαδόν με τα χεριά πίσω από την πλάτη τους και τις παλάμες τους ανοιχτές. Η μάνα που κρατά και ένα μαντήλι μένει έξω από τον κύκλο. Γυρίζει γύρω ρυθμικά τραγουδώντας μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά:

«Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό έχασα την μάνα μου και πάω να την βρω. Παπούτσια δεν μου πήρε να πάω στο σχολειό και αν δεν μου τα πάρει θα ψάξω να την βρω.»

Η μάνα τελειώνοντας το τραγούδι ρίχνει το μαντήλι σε κάποιο παιδί το όποιο σηκώνεται και κυνηγά την μάνα. Αν εκείνη προλάβει να καθίσει στην θέση που κάθονταν το παιδί χωρίς να την πιάσει κερδίζει και μάνα γίνεται τώρα το άλλο παιδί.

 

Advertisements