Στα πλαίσια του σεμινάριου επιμόρφωσης Μ.Π.Ε. ( η ακόμα καλύτερα με αφορμή…… ) , χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό ελεύθερης σχεδίασης «Tux Paint». Δεν αρκεστήκαμε στα βασικά σχήματα ( τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο και κύκλος ), καθώς υπήρχαν παιδιά που γνώριζαν και τα πολύγωνα. Βάλαμε και το σχήμα της έλλειψης ( που το ονομάζαμε και οβάλ – για ευκολία στη γραφή ) για να επεκτείνουμε τις γνώσεις μας και να μη βαρεθούν και τα παιδιά που ήδη γνώριζαν τα βασικά σχήματα. Πριν «δημιουργήσουμε» όμως στο «Τux Paint», παίξαμε λίγο ένα σύντομο παιχνίδι αναγνώρισης σχημάτων από το λογισμικό «Μαθηματικά Α & Β Δημοτικού»:
Το οποίο μπορείτε να το προμηθευτείτε από το ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ:
http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/
Υπολογιστή στην τάξη δεν έχουμε. Χρησιμοποίησα το φορητό μου υπολογιστή και μιας και πολλά παιδιά δεν έχουν καθόλου επαφή με το αντικείμενο, μπορείτε να φανταστείτε τι έγινε την πρώτη μέρα που τους τον παρουσίασα. Η ανυπομονησία τους ήταν μεγάλη και επικρατούσε τρομερός συνωστισμός, όσες φορές κι αν συζητήσαμε για τους κανόνες ή το «περιμένουμε τη σειρά μας».
Το λογισμικό «Μαθηματικά Α & Β Δημοτικού» μας βοήθησε να δούμε τις δεξιότητες των παιδιών στο χειρισμό του ποντικιού, και την κατανόηση των επίπεδων γεωμετρικών σχημάτων.
Όταν είμασταν έτοιμοι για πιο σύνθετες και δημιουργικές εργασίες, έψαξα και βρήκα στο διαδίκτυο εικόνες clipart από σχήματα σε μορφή png, τις οποίες και εισήγαγα στο πρόγραμμα ( Για Windows: Program Files – Tux Paint – Stamps – δημιουργία φακέλου με τις εικόνες που θέλουμε να εισάγουμε. ). Εκείνη την περίοδο «έτρεχε» στο σχολείο μας το θέμα «οικογένεια» και θέλουμε να ασχοληθούμε σύντομα και με τα συναισθήματα. Έτσι, συνδυάζοντας τα, βρήκα ιδανικές τις εικόνες από την πολύ καλή ιστοσελίδα, εκπαιδευτικού περιεχομένου akidsmath:
http://akidsmath.com/clips/mathclips.html
Και επί το έργο: Οι οδηγίες που έδωσα στα παιδιά ήταν απλές: Μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ευθείες γραμμές, το σχήμα – προσωπάκι που είχαν διαλέξει από πριν και το ανάλογο σχήμα από τον υπολογιστή, σε ότι μέγεθος και διάταξη ήθελαν. Επίσης επέλεγαν από τη χρωματική παλέτα το χρώμα της αρεσκείας τους και στο τέλος υπέγραφαν με το όνομά τους.
Για πρώτη επαφή με το πρόγραμμα, τα πήγαμε πολύ καλά. Πολλά παιδιά δυσκολεύονταν στο «σύρσιμο» του ποντικιού, γι’ αυτό και το διασκέδαζαν πατώντας πολλές φορές το ίδιο σχήμα. Πάντως τα χρώματα μας μάγεψαν και χαρήκαμε την όλη διαδικασία. Οι εργασίες μας θα αξιοποιηθούν σε άλλες δραστηριότητες, ανάλογα και τα ενδιαφέροντά μας.
Αντιπροσωπευτικά δείγματα από κάθε σχήμα:
ΤΡΙΓΩΝΟ
ΕΛΛΕΙΨΗ ( Εδώ χρησιμοποιήσαμε και λίγα μαγικά…..)
ΕΞΑΓΩΝΟ ( Εδώ δε βρίσκαμε σχήμα εξαγώνου στο πρόγραμμα και βάλαμε οκτάγωνο )
Το πολύ καλό πρόγραμμα ελεύθερης σχεδίασης Tux Paint, μπορείτε να το «καταβάσετε» από την ιστοσελίδα:
Μην παραλείψετε να «κατεβάσετε και τις σφραγίδες ( stamps ).
ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!!!
Οκτ. 16, 2011 @ 19:04:48
Πολύ ωραία δουλειά Έφη. Μπράβο!
Οκτ. 16, 2011 @ 19:25:45
Επαγγελματική δουλειά με χρήση ΤΠΕ.Μπράβο Εφάκι ,πολλά μπράβο!!!!
Οκτ. 18, 2011 @ 08:04:07
Πολύ πολύ χρήσιμο! Με κάτι τέτοιες τσαχπινιές τα μαθηματικά αντιμετωπίζονται από τα παιδιά σαν παιχνίδι και όχι σαν αγγαρεία! Μαθαίνουν δε πολύ γρήγορα, γιατί διασκεδάζουν!
Χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στο νηπιαγωγείο « ΙΔΕΕΣ για νηπιαγωγούς
Οκτ. 23, 2011 @ 18:49:41