Καλημέρα, Καλησπέρα……
Τι να πρωτογράψω δεν ξέρω…..
Είναι τόοοσα πολλά που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας και είναι τόοοσο λίγος ο χρόνος που έχω στη διάθεσή μου….
Τροχάδην λοιπόν όλα σε ένα!!!
Καταρχήν ένα μικρό αφιέρωμα σε πηγές από συναδέλφους, εντός και εκτός Ελλάδας:
Παραμύθια για τη δυσκολία προσαρμογής:
- Ένας βατραχάκος στο νηπιαγωγείο:
Ο Οδυσσάκος, ο μικρός πράσινος βατραχάκος, βιώνει το άγχος του αποχωρισμού από τη μητέρα του, την πρώτη μέρα της φοίτησής του στο νηπιαγωγείο. Οι όμορφες ζωγραφιές της Κατερίνας Σπαθάρα, συμπληρώνουν το κείμενο επεμβαίνοντας σ`αυτό, όπως ακριβώς μπορούν να επέμβουν και τα ίδια τα παιδιά του νηπιαγωγείου, καταθέτοντας το καθένα τη δική του εμπειρία της πρώτης του μέρας στο σχολικό περιβάλλον…
…..της Αρήτης Μαρθανασσέα από το ιστολόγιο ΙΔΕΕΣ για νηπιαγωγούς
- ΔΕΝ ΠΑΩ …ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!!!
(Για την αρχή της σχολικής χρονιάς ,τη διαχείριση του φόβου του αποχωρισμού ,την προσαρμογή στο νηπιαγωγείο …..για παιδιά και γονείς) .
Pitsina ,η Περήφανη Νηπιαγωγός,
( Ελένη.Τ )
ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟΣ 2011
Η Δόνη – το μικρό χελιδόνι δηλώνει στους γονείς της κατηγορηματικά οτι Α – ΠΟ – ΚΛΕΙ – Ε – ΤΑΙ να πάει στο σχολείο. Τα ματάκια της έχουν βουρκώσει και προφασίζεται οτι πονάει η κοιλιά της για να αποφύγει την πρώτη μέρα στο σχολείο. Θα αλλάξει άραγε γνώμη;
Από το ιστολόγιο της συναδέλφου PITSINA
Κανόνες – καρτελάκια – τρενάκι γενεθλίων
- Ένα αγγλόφωνο site με πλούσιο υλικό σε banners, καρτέλες για κάθε θέμα και κάθε περίσταση. Το βρήκα ιδιαίτερα χρήσιμο για τη δημιουργία της «κάμπιας γενεθλίων μας» για τις «μαγικές» μας λεξούλες ( ευχαριστώ, παρακαλώ, συγνώμη ), για τη δημιουργία διακριτικών για τις ομάδες εργασίας κ.τ.λ. Μπορείτε να κατεβάσετε ότι επιθυμείτε εύκολα και είναι όλα δωρεάν. Τα περισσότερα είναι σε μορφή pdf αλλά και σε doc, όπου μπορείτε να αναπροσαρμόσετε τα κείμενα στην Ελληνική γλώσσα. Επισκεφθείτε το: sparklebox . Αφιερώστε χρόνο να πλοηγηθείτε στις σελίδες του, κάθε μέρα ανακαλύπτω και κάτι καινούριο.
- Κανόνες της τάξης: Το τερατάκι….Μια ιστορία για την κατανόηση ανάγκης θέσπισης των κανόνων μέσα στην τάξη – δραστηριότητες – καρτελάκια, από την πολυτάλαντη Μυρτώ στα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ. Και μερικά καρτελάκια ακόμα: Πινακίδες για την τάξη….
- Αφήνω έξω από την τάξη……Παίρνω μαζί μου…..Εφευρετικότατη όπως πάντα η Βάλια από τους Χαρταετούς μας προτείνει έναν πολύ γλυκό τρόπο για κανόνες συμπεριφοράς. Επισκεφθείτε την: Χαρταετοί
Και όσον αφορά τη δική μας τάξη, φωτογραφίες από Δευτέρα……Προς το παρόν για τους κανόνες της τάξης διαβάσαμε:
- Μοιραζόμαστε τα παιχνίδια μας:
- Προσέχουμε τα παιχνίδια μας:
Επίσης, την πρώτη μέρα του σχολείου διαβάσαμε:
Καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακο…….
Σεπτ. 18, 2011 @ 20:05:52
ΕΦΗΗΗΗ ΜΟΥ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑΑΑΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΌΛΙΑ!!!!!.ΔΩΣΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΠΟΥ ΛΕΣ…..
Σεπτ. 18, 2011 @ 20:35:05
Μάλλον πρέπει να ρωτήσεις τη Μυρτώ από τα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ που έχει blogger γιατί η PAREOYLA είναι σε WordPress και δεν μπορώ να ξέρω που είνα αυτή η εφαρμογή σε εσάς…..Αλλά η Μυρτώ σίγουρα ξέρει γιατί λαμβάνω email τακτικά από κάθε της ανάρτηση…..Φιλάκια….Το παραμυθάκι σου το εκτύπωσα και με την πρώτη ευκαιρία θα το δουλέψουμε στην τάξη….Και με ανατροφοδότηση και με αναστοχασμό και με αξιολόγηση και με πλήρης καταγραφή των λεγόμενων των παιδιών όπως μαθαίνουμε και στο ΜΠΕ σαν καλά και υπάκουα προβατάκια!!! ΧΑ – ΧΑ – ΧΑ!!!! Ευτυχώς που τα ιστολόγιά μας είναι προσωπικά και μπορούμε που και που να εκφραζόμαστε και λίγο ελεύθερα!!!
Σεπτ. 18, 2011 @ 21:24:42
Έφη χίλια ευχαριστώ για την επισήμανση. Η ιδέα , αν δεν κάνω λάθος είναι της Άννης Σκιαδοπούλου, από τη σελίδα νηπιαγωγός, απλώς εγώ τη διασκεύασα.
Εχω διαπιστώσει στα χρόνια που δουλεύω ότι η γωνιά σκέψης δε λειτουργεί. Δηλαδή, αν το παιδί παραβεί τους κανόνες, δεν το σκέφτεται, απλώς κάθεται λίγα λεπτά εκεί σαν τιμωρία και επανέρχεται, όταν ηρεμήσει. Νομίζω πως αυτός ο τρόπος είναι, αν μη τί άλλο εποικοδομητικός, διότι, γράφουν μια λέξη ενοχλητικής συμπεριφοράς και παίρνουν μαζί τους μια άλλη που θα τους δώσει χαρά!!!Πρώτη φορά το κάνουμε ελπίζω να λειτουργήσει!!!